لسکوکلایه عکس

مدیر سایت . غلامرضاوظیفه شناس عکسها رو خودم میگیرم

اسبها (ادامه مطلب را بخوانید) .


اسب موجود نجیبی است خیلی دوست داشتنی است مخصوصا که سواری خوبی میدهد .. من یه روز که در روستای سوخته کوه با ماشین

سواریم تفریح میکردم این اسبها را که دیدم نتونستم از این منظره زیبا بگذرم  کشاورزان با اسب کارهایی زیاد انجام میدادن ولی با اومدن وسایل

موتور آلات دیگر کمتر کسی است که از اسبها استفاده میکند ...

حدود 50 میلیون سال پیش، موجودی به اندازه روباه که فسیل آن در آسیای مرکزی پیدا شده است، زندگی می­کرد. یکی از زیستگاه­های این جانور سرزمین ایران کنونی است. که پس از عصر یخبندان و یک دگردیسی به شکل امروزی درآمده است. 4-6 هزار سال پیش از میلاد پیشینه­ای است که برای اسب در ایران تخمین می­زنند. دو نژاد اصلی اسبچه خزر در اطراف دریای مازندران زندگی می­کردند که این دو نژاد جد همه اسب­های دنیا هستند.

معرفی برخی نژادهای اسب ایرانی مانند کرد، دره شوری،یموت، آخال تکه، چناران، اسبچه خزر و... گفت: تنوع نژادی اسب­ها در ایران عاملی است که سبب می­شود در طول سده­های گذشته از آن استفاده­های گوناگونی بشود. از جمله کاربردهای اسب می­توان به سواری، جنگ، تیراندازی، چاپار، زیبایی، رقص و بازی، ورزش، کار و حتی به عنوان موجودی مقدس و قابل پذیرش، اشاره کرد. اگر ایرانیان در جنگ­ها پیروز می­شدند به دلیل تخصص در سوارکاری و وجود اسب بوده، اما امروزه باید با تاسف به این قضیه نگاه کرد چراکه که به این میراث گران­بها توجه چندانی نمی­شود.


+ نوشته شده درجمعه 27 دی 1392ساعت 10:50توسط غلامرضاوظیفه شناس لسکوکلایه مقیم (تهران) | | تعداد بازدید : 78

مطالب قبلی

صفحات وبلاگ