لسکوکلایه عکس

مدیر سایت . غلامرضاوظیفه شناس عکسها رو خودم میگیرم

سنجاقک ( ادامه مطلب رو بخوانید)

 از نظر بسیاری از افراد، حشرات ترسناک یا چندش‌آور هستند، اما سنجاقک یکی از معدود حشراتی است که بیشتر ما از دیدن آن لذت می‌بریم. این حشرات ظرافت خاصی شبیه به پروانه‌ها دارند، اما ویژگی‌هایی هم دارند که آن‌ها را تهدیدی در دنیای حشرات می‌کند.

بسیاری از فرهنگ‌ها اعتقادات خاصی درباره سنجاقک‌ها دارند. برخی دید مثبتی دارند و آن‌ها را نماد موفقیت و سعادت می‌دانند و برخی سنجاقک‌ها را دوست ندارند و آن‌ها را بدیُمن می‌دانند. در این مطلب با حقایق جالبی درباره این حشرات زیبا آشنا می‌شوید.

حتما دلیلی دارد که سنجاقک‌ها توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. محققان تخمین می‌زنند که قدمت این حشرات پیچیده به  ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون سال پیش بازمی‌گردد. امروزه بیش از ۵۰۰۰ نوع سنجاقک وجود دارد.

این حشرات منحصربه فرد دندان ندارند بنابراین خطری برای انسان ندارند. آن‌ها ابتدا تخم هستند، و در نهایت یک سنجاقک بالغ می‌شود. سنجاقک می‌تواند هر یک از بال‌هایش را جداگانه کنترل کند و از نظر پرواز یکی از بی‌نظیرترین گونه‌ها است.

سنجاقک‌ها در ژاپن نماد خوش شانسی هستند. این باور به افسانه‌ای درباره امپراتور باستان، یوریاکا تنوو مربوط می‌شود. طبق این افسانه، یک حشره دست امپراتور را هنگام شکار گاز می‌گیرد. بعد از آسیب دیدگی، سروکله یک سنجاقک پیدا می‌شود و حشره را می‌خورد؛ بنابراین سنجاقک نماد قدرت و پیروزی می‌شود. برخی هم معتقدند که سنجاقک‌ها در جشن بودایی «بون» به عنوان نماد ارواح درگذشتگان ظاهر می‌شوند.


+ نوشته شده دردوشنبه 27 مرداد 1399ساعت 11:33توسط غلامرضاوظیفه شناس لسکوکلایه مقیم (تهران) | | تعداد بازدید : 83

مطالب قبلی

صفحات وبلاگ